5 simpele schrijftips voor een duidelijke website

Een duidelijke website is essentieel. Het is als het ware een etalage van jou als ondernemer en de producten / diensten van jouw bedrijf. Het is een van de plekken online waar jouw specifieke doelgroep een goed beeld krijgt van welk probleem je voor hen oplost. Een plek waar je in de klantreis regelmatig naar verwijst en waar je dus extreem duidelijk wilt zijn. Vooral wanneer iemand nog geen klant bij je is en nog zogenoemd ‘een lead’ is. Maar ook nog steeds wanneer iemand al klant ís natuurlijk. Neem deze vijf tips mee voor een duidelijke website:

1. Houd te allen tijde jouw ideale klant in je achterhoofd

Hoewel het maken van een website voor jezelf een fijne structuur geeft, schrijf je een website niet voor jezelf. Het gaat over jouw ideale klant. Die heeft een ‘probleem’ en de oplossing is bij jou te vinden.

2. Focus op voordelen en resultaten voor jouw ideale klant

Waak voor het teveel schrijven over je aanbod en de inhoud van je product of dienst, ‘procestaal’ zogenoemd (zal dit in een ander blog nog eens verder toelichten). What is in it voor de lezer? Schrijf dáárover.

3. Zorg voor duidelijke call to actions

Idealiter heeft elke pagina één doel met betrekking tot een te zetten actie, de homepagina uitgezonderd. De homepagina kun je vergelijken met een etalage waar je verschillende delen van je producten/diensten ‘tentoonstelt’ door middel van diverse go-to-linkjes en knoppen. Andere pagina’s hebben in het beste geval echt maar één doel, denk aan: contact laten opnemen, downloaden van een gratis weggever of overgaan tot aankoop van een product of dienst. Vraag jezelf dus per pagina af: Wat wil je dat de bezoeker op deze pagina ‘doet’?

4. Schrijf kort, krachtige titels

Simpel als dat. Een goede titel prikkelt de lezer en nodigt uit tot verder lezen. Ofwel omdat het duidelijk is dat hij hier een oplossing gaat vinden voor zijn probleem ofwel omdat er nieuwsgierigheid wordt opgewekt. Wat in veel gevallen gekoppeld kan worden aan een verlangen van de lezer. Het moge duidelijk zijn dat je ook in de tekst ónder de titel kraakhelder hebt te zijn hè.

5. Gebruik een overzichtelijk template

Een rustig, overzichtelijk template in combinatie met duidelijke, krachtige titels en teksten zorgt ervoor dat een bezoeker snel kan scannen. Zo weet je in een paar oogopslagen waar welke informatie te vinden is.

Ben je bezig met het schrijven van je salespagina, zoekende naar een gestructureerd template en tips en tools om het goed en wel te laten overkomen bij jouw doelgroep? Pak hier direct door met de snelcursus salespagina schrijven.

Dit is wat anderen erover zeggen:

Je cursus heb ik helemaal doorlopen, heel veel aan gehad! Daardoor is het een stuk makkelijker om het te gaan doen, de drempel wordt een stuk verlaagd. De cursus is heel fijn van opzet waardoor je hem kan doorlopen en ernaast meteen je pagina kan aanpassen. Hierdoor heb je al heel snel een mooi en overzichtelijk resultaat. De filmpjes zijn heel duidelijk en makkelijk te volgen en sporen je vooral aan om het te gaan doen. Kortom, een hele fijne cursus om te beginnen met je salespagina!

- Laura Gallis - Start at 5AM

Ik heb jouw salespage cursus al gevolgd en vond die echt mega waardevol! Veel zaken waren een eye opener voor mij, en andere dingen waren dan weer een extra reminder. Ik heb een grote interesse in communicatie en kan me daar hard in verliezen: is dit wel juist geschreven, zijn dit wel de juiste woorden, is dit vlot leesbaar, spreekt dit voldoende aan, is het duidelijk, is het te veel info, ... De beste tips vond ik zeker die van de containerbegrippen en actief schrijven.

- Laura Lefebvre - SHIINU hondencoaching

Vorige
Vorige

3 do’s voor een korte, duidelijke salespagina

Volgende
Volgende

Communiceer duidelijk, win klanten