3 do’s voor een korte, duidelijke salespagina
Kan een salespagina te lang zijn? Als je om de kern heen draait wel ja. Elk woord telt op een salespagina. Met deze 3 do's is een korte, duidelijke salespagina het resultaat:
1. Lees de pagina na op duidelijkheid en check het bij je doelgroep.
Is alles wat op jouw salespagina staat helder? Snapt jouw doelgroep wat je bedoelt? Of kan het wellicht nog scherper verwoord worden in bepaalde secties? De kern van wat je doet, oplost, bewerkstelligt, is vaak simpel. Draai daar dan ook niet omheen.
2. Schrap dubbele woorden en loze zinnen
Behoeft dit context? Lijkt me niet toch.. en áls het dan van toegevoegde waarde is om twee keer hetzelfde woord te gebruiken (zie je wat ik hier doe?) gebruik dan een synoniem of zeg hetzelfde op een andere manier.
3. Vermijd containerbegrippen
Of geef ze direct betekenis. Want aan dit soort termen geeft iedereen een andere invulling. Bijvoorbeeld: 'vrijheid'.. vrijheid in wat? In het indelen van je agenda? In het reizen over de wereld? Wees specifiek, zodat je de juiste doelgroep aanspreekt en naar je toe trekt. 'Persoonlijk groei', in welk aspect van persoonlijke groei? Wat bedoel je precíés? Definieer het om verkeerde verwachtingen te voorkomen.
Een duidelijke salespagina kent geen blabla
Bij veel salespagina's wordt er onnodig om de kern heen gedraaid, wat resulteert in vage, wollige, blabla taal. De vinger wordt niet op de zere plek gelegd, waardoor de lezer zich niet herkent in 'het probleem' en zich daardoor niet identificeert als 'doelgroep'.
Wat je ook vaak ziet, is dat 'het resultaat / de voordelen' van het product of de dienst niet duidelijk verwoord worden, waardoor ‘het verlangen' niet voldoende geprikkeld wordt tot een ‘yes, daar wil ik bij zijn’. Zonde, want zo bereikt jouw mooie werk jouw doelgroep niet.. en dus blijven zij langer zitten met hun probleem.
Wanneer je hulp kunt gebruiken met het schrijven van jouw salespagina vind je hier de snelcursus salespagina schrijven. Werk je liever gericht een op een? Vind je hier een overzicht van het aanbod.
Opdat jouw mooie werk bij de juiste mensen komt en je ze werkelijk verder kunt helpen!